Każdy zakup na AliExpress wymaga tego, abyś w odpowiednim czasie wyraził swoją opinię na temat przebiegu całej transakcji. Jeśli wszystko było w porządku możesz potwierdzić otrzymanie towaru i jego zgodność z opisem. Natomiast gdyby coś poszło nie tak, możesz otworzyć spór i domagać się rekompensaty.

Zacznijmy od tego, że dostałeś już przesyłkę, otworzyłeś, sprawdziłeś i stwierdzasz, że wszystko jest w porządku. Powinieneś więc potwierdzić, że to co dostałeś jest zgodne z twoim zamówieniem. Od tego zależy „czy” i „kiedy” sprzedający otrzyma zapłatę.

Kiedy sprzedawca otrzymuje pieniądze?

Pamiętać musisz o tym, że pieniądze, które przekazałeś podczas zakupów, AliExpress przez określony czas przetrzymuje na swoich kontach. Sprzedający otrzymuje je dopiero wtedy, gdy cała transakcja zostaje pozytywnie zakończona. Możliwy jest też scenariusz, że dostawca w ogóle nie dostanie swojego wynagrodzenia, bądź otrzyma tylko jego część. Zależy to od tego jak rozstrzygnie się spór, który masz prawo założyć, jeśli z zakupem coś było nie tak.

Z niniejszego artykułu dowiesz się jak potwierdzić, że transakcja przebiegła właściwie, a otrzymany towar jest sprawny i zgodny z opisem.

Potwierdzanie zamówienia krok po kroku

Zacząć musisz od zalogowania się na twoje konto AliExpress. Następnie wchodzisz do zakładki „Twoje zamówienia”, na której zobaczysz wszystkie swoje transakcje. Odnajdź tą, którą chcesz potwierdzić i kliknij „Potwierdź otrzymanie towaru”. Jak widzisz na poniższej grafice, polska wersja językowa wymaga jeszcze kliku poprawek.

potwierdzanie-otrzymania-towaru-Aliexpress-NoSpoon.pl

Pierwszy krok potwierdzania zamówienia na AliExpress

Przechodzisz na kolejną stronę na której widzisz szczegóły transakcji. Zaznaczasz produkty i ponownie klikasz „Potwierdź otrzymanie towaru”.

Drugi krok potwierdzania zamówienia na AliExpress - zaznaczamy produkty, które chcemy potwierdzić

Drugi krok – zaznaczamy produkty, które chcemy potwierdzić

Po chwili zostaniesz jeszcze raz zapytany czy faktycznie chcesz potwierdzić transakcję. Wygląd tego zapytania w Firefoxie pozostawia wiele do życzenia.

AliExpress upewnia się, czy chcemy potwierdzić zamówienie - NoSpoon.pl

Krok trzeci – AliExpress upewnia się, czy chcemy potwierdzić zamówienie

Przenosisz się na kolejną stronę na której dokonujesz oceny. Jak widzisz jest ona w całości po angielsku. AliExpress stosuje system pięciogwiazdkowej oceny, znany także z wielu innych serwisów. Najpierw oceniasz całokształt transakcji. Masz również możliwość umieszczenia swojego komentarza, a nawet wgrania zdjęcia np. zdjęcia otrzymanego produktu, ale nie jest to oczywiście konieczne. Następnie oceniasz zgodność z opisem, komunikację ze sprzedawcą oraz czas dostawy. Możesz też zdecydować, czy chcesz żeby twoja ocena była widoczna pod twoim imieniem i nazwiskiem czy anonimowo. Na koniec klikasz przycisk „Pozostaw opinię”.

Formularz kompleksowej oceny transakcji na AliExpress - NoSpoon.pl

Krok czwarty – wypełniamy formularz kompleksowej oceny transakcji

Potwierdzeniem, że cały proces oceny zakończył się pomyślnie, będzie wyświetlenie poniższej strony.

Proces potwierdzania zamówienia na AliExpress przebiegł pomyślnie - NoSpoon.pl

Krok piąty – proces potwierdzania zamówienia przebiegł pomyślnie

Podsumowanie

Na pewno liczysz, że sprzedawca będzie cię traktował bardzo poważnie, że dostarczy towar zgodny z zamówieniem i w oczekiwanej jakości. To jest jego obowiązek, absolutnie nie wykraczający poza normalne standardy obsługi klienta. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś po otrzymaniu przesyłki odwdzięczył się sprzedawcy, szybko i sprawnie potwierdzając, że paczka doszła i wszystko jest z nią w porządku. Cały proces jest bardzo prosty i nie zajmuje wiele czasu a im szybciej to zrobisz, tym szybciej sprzedający dostanie swoje wynagrodzenie.

Życzę ci, żeby każdy twój zakup na AliExpress, mógł kończyć się w taki właśnie pozytywny sposób 🙂

 

Jeśli spodobał Ci się ten artykuł, to zapisz się na mojego newslettera. Będę Cię w nim informował o kolejnych opublikowanych wpisach.

8 komentarzy

  1. Aga

    Witam .Co zrobić jak omyłkowo potwierdziłam zamowienie , które jeszcze nie dostałam?

    Odpowiedz
    • Marek

      No trochę się pośpieszyłaś… Miałem raz taką sytuację tylko, że na szczęście przesyłka po tygodniu przyszła i było z nią wszystko w porządku. Chyba nie da się tego już odkręcić – nie ma w panelu żadnej opcji, która by to umożliwiła. Nie wiem też czy otworzenie sporu coś da, bo przecież chodzi o twoją pomyłkę a nie jakiś problem z zamówionymi towarami.

      Odpowiedz
      • Monika

        Towar jak został wysłany to nie będzie miało wpływu na dostawę towarów z AliExpress, też tak zrobiłam jak zamawiałam z alitopbrand.pl i naszczęście wszystko doszło, problem możesz mieć tylko jeśli faktycznie produkt nie dotrze lub dotrze uszkodzony, ciężko będzie dochodzić tobie zwrotu funduszy.

  2. Ann

    Witam, a kiedy potwierdzić odbiór towaru w sytuacji gdy od jednego sprzedawcy zakupionych zostało kilka przedmiotów, sprzedawca po zakupie poinformował, że z uwagi na towar w różnych magazynach zamówienie zostanie wysłane w dwóch paczkach, podał tylko jeden numer przesyłki, pierwsza paczka dotarła a druga jeszcze nie. Potwierdzać od razu i zaznaczyć tylko kilka przedmiotów czy czekać na całość? Po wciśnięciu „potwierdź” pojawia się informacja, że nie będzie już można zgłosić uwag – to do całości zamówienia czy tylko tych wybranych produktów?

    Odpowiedz
    • Spoonboy

      Trochę dziwne jest to, że dostałaś tylko jeden numer przesyłki, choć sprzedawca twierdzi, że wysłał towar dwoma. Napisz do niego prośbę o podanie drugiego numeru. Gdy go otrzymasz sprawdzisz co dzieje się z przesyłką, czy ona w ogóle istnieje. Z potwierdzaniem ja bym poczekał do czasu wyjaśnienia o co chodzi z tą drugą paczką.

      Odpowiedz
  3. Beldon

    Przy potwierdzaniu zamówienia kilka razy coś mi się jakby zawieszało – strona nie odpowiadała – a po tym jak ją odświeżyłem to cały czas widoczny był komunikat „potwierdzanie w toku” czy coś takiego. I to było widoczne przez kilka tygodni. Tak jakby cały proces potwierdzania musiał tak długo trwać. Potem to zniknęło i pojawiło się „wykończone”.

    Odpowiedz
  4. DariaMaria

    Dzięki, fajny wpis. Ja nie przywiązywałam wagi do tych komentarzy, rzadko kupuję na Ali i komentowałam czasem dopiero po kilku tygodniach. Zawsze było wszystko spoko, więc w sumie trochę głupio, że przez to pieniądze wisiały a nie miał ich sprzedawca. Ale oni raczej działają na taką skalę, ze tych moich kilkasez złotych raczej nie zrobiło im różnicy.

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany