Jak w 2 minuty zaoszczędzić 170 zł? Poradnik dla kupujących w X-kom.pl

Oferta X-kom jest na Allegro korzystniejsza niż w sklepie

Jeden z czytelników przysłał mi ciekawą informację. Oferta wystawiana przez X-kom na Allegro jest korzystniejsza niż w sklepie internetowym. Marcin chciał kupić notebooka Lenovo Ideapad 510-15. Cena w sklepie X-kom.pl to 3099 zł. Cena na Allegro też 3099 zł, ale dodatkowo w pakiecie: plecak na laptopa, mysz bezprzewodowa oraz zestaw gier, wszystko o łącznej wartości 140 zł. Czyli, że bardziej opłaca się skorzystać z oferty wystawionej na Allegro. Prosta sprawa, co? No niekoniecznie.

O tym, gdzie Marcin ostatecznie kupił swój sprzęt i ile za niego ostatecznie zapłacił, czy dostał w X-kom rabat, dowiesz się trochę później, bo wcześniej muszę skomentować politykę cenową i ofertową X-kom.

Polityka cenowa X-kom

Gdy czytałem e-maila z opisem sytuacji, to przyznam szczerze, że byłem takim obrotem sprawy nieźle zaskoczony. Większość firm, która prowadzi sklepy internetowe i jednocześnie sprzedaje na Allegro, buduje swoje oferty w taki sposób, żeby własny sklep był bardziej konkurencyjny.

Handlują na Allegro, ponieważ są tam ich potencjalni klienci. Jest to świetne miejsce, żeby pokazać im markę i swoją ofertę. Ale ze strategicznego punktu widzenia, sprzedaż na Allegro jest dla nich mniej opłacalna.

Po pierwsze dlatego, że wiąże się z dodatkowymi kosztami, których nie ma w sklepie: wystawiania ofert, prowizji od sprzedanych produktów, promowania aukcji itp. Po drugie, działania na obcej platformie mają swoje ograniczenia, nie można w dowolny sposób nimi zarządzać. Własny sklep to przecież tworzenie swojej marki i wiele różnorodnych możliwości budowania relacji z klientami np. czat, newsletter itp.

Dlatego oferty na Allegro bardzo często są nieco droższe niż w sklepie. W przypadku, gdy cena zostaje ustalona na takim samym poziomie, to w sklepie proponowane są często dodatkowe korzyści np. gratisowe akcesoria, darmowy transport, program lojalnościowy itp. Nierzadko, działy obsługi klienta prowadzą rozmowy telefoniczne w taki sposób, żeby klientom dzwoniącym z Allegro, zasugerować sfinalizowanie transakcji w sklepie, ze względu na to, że dla firmy jest to bardziej opłacalne.

Przypadek Marcina, a właściwie brak przypadku

Wróćmy teraz do Marcina i jego historii. Wiecie już, że zakup notebooka na Allegro wiązał się otrzymaniem pakietu dodatkowych akcesoriów. W sklepie X-kom nie były one oferowane.

Marcin postanowił więc zadzwonić na infolinię X-koma i zapytać dlaczego sklep internetowy posiada uboższą ofertę. Dowiedział się, że taka jest polityka firmy. Oferty na Allegro są dostosowywane do konkurencji. Konsultant poinformował go również, że skoro Marcin powołuje się na trwającą aktualnie na Allegro aukcję, to on też może przyznać prezentowane tam dodatki, jeśli tylko Marcin zamówi swój sprzęt telefonicznie, w trakcie tej trwającej rozmowy. W czasie transakcji sklepowej ich nie będzie, ale telefonicznie możliwe jest ich dodanie.

Marcin zapytał też, czy jeśli kupi bezpośrednio w X-kom, to czy może dostać w X-kom rabat. Jego logika była bardzo prosta. Skoro X-kom nie zapłaci Allegro prowizji, to będzie mógł obniżyć cenę. Wiesz co usłyszał od konsultanta? „Ma pan rację. Mogę panu zaoferować 30 zł rabatu, plus te wszystkie dodatki, które są na aukcji, warte 140 zł”.

No i Marcin kupił. Bezpośrednio w X-kom, w czasie rozmowy telefonicznej. Za 3069 zł. Laptopa, plecak, myszkę oraz zestaw gier.

Wystarczyło zadzwonić, żeby zyskać 170 zł, czyli ponad 5%. Moim zdaniem jest to bardzo przyzwoity wynik. Biorąc pod uwagę, że znalezienie aukcji na Allegro i wykonanie telefonu trwało zaledwie 2 minuty.

Jak widzisz, w działaniu Marcina nie było żadnego przypadku. Postępował metodycznie: sprawdził ceny w różnych kanałach sprzedaży, zadzwonił do sprzedawcy, negocjował. W efekcie uzyskał w X-kom rabat i pakiet przydatnych gratisów.

Podsumowanie

Na zakończenie opisu całej tej historii proszę żebyś pamiętał, że firmy oferują swój sprzęt zazwyczaj w kilku kanałach sprzedaży. Jeśli masz już wybrany konkretny model urządzenia i preferowanego sprzedawcę, to podstawą jest sprawdzenie jego sklepu internetowego i Allegro. Warto też zadzwonić i negocjować. Możesz dzięki temu zyskać dodatkowe bonusy i obniżyć nieco cenę. Przykład X-kom pokazuje, że udzielanie rabatu i dodawanie gratisów są standardową procedurą, wpisaną na stałe w działanie osób pracujących na infolinii.

Tylko łosie, mają rabaty i gratisy w nosie,
a naiwniacy łykają cenę podaną na tacy.
Korzystna transakcja to duża satysfakcja.
Bądź więc kilerem sprytnego kupowania
i zacznij je od starannego ofert szukania.
Potem, to już wszystko jest bardzo proste,
nie daj się tylko sprowadzić na manowce.
Korzyści dla klientów to standard sprzedaży,
bądź twardy a zobaczysz, że i tobie się zdarzy.

Infografika: Jak dostać rabat w X-kom.pl?

Jak dostać w X-kom rabat? Infografika

Jak dostać w X-kom rabat? Infografika

Jeśli spodobał Ci się ten artykuł, to zapisz się na mojego newslettera. Będę Cię w nim informował o kolejnych opublikowanych wpisach.

2 komentarze

  1. Bromm

    Takie zachowanie do standard tak naprawdę. Zawsze trzeba szukać, pytać. Czasem można zaoszczędzić więcej, czasem mniej -tu w przykładzie było to 170zl, co nie wydaje się jakimś kilerem, ale i tak zawsze to jakaś korzyść

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany